11 Ocak 2012 Çarşamba

"Topluluk Yöneticisi" O da Ne?

Selamı sabahı bırakın bir kenara, damdan düşer gibi başlayalım irdelemeye. "Ne iş yapar bu Topluluk Yöneticileri?", "nedir görevleri?" biraz aklımız erdikçe konuşalım.

Eskiden internet gözümüzde akıl almaz bir teknoloji ürünüydü, o zamanlar böyle evlerimizde MegaBit bağlantılar yoktu. Tabii bu denli yaygın kullanılan kanalları da yoktu internetin.
Günler geçtikçe teknoloji iş hayatının içine kendini yerleştirdi ve internet artık her anlamda bir kaynak olmakla beraber şirketlerin hemen hemen her alanda müşterisine ulaşabileceği bir hal aldı.

İnternet üzerinde ticaretin adımları atıldıktan sonra bu işin pazarlama yanı da göze batmaya başladı. Daha sonra müşteriye ulaşabilmek için reklam kanallarına ihtiyaçlar duyuldu derken, olay sosyal medyanın içine girdi.
İşte tam bu sırada şirketlerin artık Pazarlama ağlarında yer vermeleri gereken bir koltuk daha ortaya çıktı. Markanın oluşmasında, tutundurma ve satışta hatta kullanıcıyla iletişimde en büyük rol oynayan bu koltuğun sahipleri kritik bir istatistik ve raporlama mercisi oldu.

Topluluk yöneticileri birer elçi gibi görünebilir. Kurum ya da kuruluşların görünen yüzü, dili ve kulağı olan bu kişiler, nihai müşteriyle şirket arasında tek canlı kanlı bağ olarak var oldular.

Bugün birçok sosyal ağ mevcut, bunlardan en çok bilineni Facebook ve Twitterken birçok alternatif sosyal ağ mevcuttur. Kişisel bloglarla desteklenen bu ağlar müşteriyle birebir iletişim kurmanın en ucuz ve sağlıklı yolunu sağlıyordu. Tabii insanların bu ağlarda günlük ikişer saat ortalamayla çevrim içi olduklarını düşünürsek, böylesine büyük bir pastanın içinde yer almadan dışarda kalmak akıl işi olmayacaktı.



Peki ne yapar bu topluluk yöneticileri?
- Müşteriyle birebir iletişimdedirler. Bu nedenle onlar ilk başta birer iletişimcidirler.
- Markalaşmada en büyük ve canlı kitleye ulaşarak katkıda bulunur.
- Birçok iletişim ve ulaşım kanalından daha hızlı bir şekilde anlık olarak mevcut kitleyi haberdar edebilir.
- Etkili görsel ve sloganla bir çok reklamdan daha çok ses getirebilir.
- Bu insanların sınırı yoktur, hayal ettikleri sürece farklı olabilirler.
- Dakikalarla değil onlar kafalarındakiyle yarışır. Bu nedenle ulaşabildiği her insana olabildiğinden daha fazla bilgi aktarabilirler.
- Pazarlamanın içinde barındırdığı tutundurma faaliyetlerinden başlayıp, yüklü maddiyat isteyen birçok anket vb. araştırma faaliyetlerini önlerinde duran bilgisayarlarıyla gerçekleştirip, kesin ve gerçek veriyi toplayabilirler.
- Bu kişiler susan ya da sessiz kalan insanlar değildirler, konuşkan ve iletişimi güçlü insanlardır.
- Topluluk Yöneticileri gözleriniz aracılığıyla algınızda iz bırakan kişilerdir.
- Bir markanın canlı bedeni olarak görev alırlar ve birinci derece muhataplardır.
- Sosyal Medya uzmanıdırlar.
- Bu liste gün geçtikçe uzar ve gider.

Peki iyi bir topluluk yöneticisi nasıl olur?
Türkiye'de topluluk yöneticiliğinin yeri nerede?
Bu insanlara Türkiye'de gerçek değerleri ve sorumlulukları veriliyor mu?
Türkiye'de topluluk yöneticisi olmak?

Daha çok soru sorulabilir ve her birine cevap verilebilir, peki bu soruların cevapları?
Yakında yine görüşmek dileğiyle. ;)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Teşekkür Ederiz.