14 Aralık 2012 Cuma

Neden Facebook Sayfası Oluşturmalıyım?

Merhaba Arkadaşlar,

Bu yazımızda ise Sosyal Medya üzerinde neden var olmanız gerektiğini anlatacağız.
Teknolojinin ilerlemesiyle televizyon reklamlarından ve direk pazarlama yöntemlerinden çıkarak sosyal medyada tüketicisine ulaşan markalar, öncesinde yaptıkları tüketici yorumuna kapalı çalışmalarından daha verimli bir platforma geçmişlerdir.

2007 yılına kadar birçok markanın/firmanın web sitesi dahi yokken, bugün markaların kendilerine ait sitelerinin olmasının yanı sıra kampanyalarının dahi internet dünyasında ayrı web siteleri var.

Bunun nedeni sizce nedir?
Markalar 2007 yılına kadar sadece tüzel olarak kimliklerini var etmekteydi. Televizyonlar, radyolar, görsel ve yazılı basın ile tüketiciye ulaşmaya çalışan markalar 2007 yılı sonrasında siber ortamda da varlıklarını göstermeye başladılar. Bu durum internet üzerinde var oluşu simgeler (Markanın kimlik kazanması).
Bu var oluş tek taraflı ve kapalı olmakla birlikte, biraz daha yoruma açık bir sistemi gösterir. (Tüketici ve üretici arasındaki iletişim açısından) Web 2.0 ile karşılıklı iletişim mümkün olsa da Sosyal Medya gerçek bir nimet.

Sosyal medyanın da günümüzde yaygınlaşması üzerine birçok marka etkin bir şekilde bu kanalları da kullanmaya başlamıştır. Fakat belirtmek isteriz ki halen dünya üzerinde sosyal medya kimliğini oluşturmamış ve oluşturduğu halde etkin şekilde kullanamayan birçok isim mevcut.
Oysaki rekabetin acımasız yüzü artık internette kendini göstermekle birlikte, sosyal medya ve digital pazarda rekabet keşfedilemeyecek kadar büyük. Sosyal medya bu bağlamda paylaşım ve içeriklerle doğru kitleyi doğru web sitesini ziyaret etmeye yönlendirmekte önemli rol oynuyor.

Takipçilerinizi paylaşımlarınızla dilediğiniz web sitesine yönlendirerek hem takipçi kazanabilir, hem sitenizi ziyaret ettirerek siber kimliğinizin farkında olmalarını sağlayabilir, hem de doğru bir SEO çalışması yapmış olursunuz.

Uzun uzadıya markalaşma sürecini ve markalaşmada önemli hususlara girmeden yazımıza devam edelim.
Neden bunca önemli isim internette varlıklarına kimlik oluştururken sosyal medyanın kullanımına bu denli önem vermeye başladılar?

Sosyal medya markalaşma sürecinin içinde aslında önemli bir unsur. Çünkü kişilerle birebir iletişim kurup, tüketicinizin istediğini birincil veri sağlayıcısından alabilirsiniz.
Bu sizin hizmet kalitenizden tutun, ürününüze kadar birçok şeyi geliştirmenizde fayda sağlar.


Bizler neden FACEBOOK SAYFASI açıyoruz?
Tüzel kimlikleri olan kurumlar markalaşırken kişiler neden markalaşmasın?  İşte bu evrede bu yazımızı neden okumamız gerektiğini anlıyoruz.

Kişisel marka olmak bir çalışana, müşteriye nasıl davranılması gerekiyorsa bu şekilde davranmayı kapsar. Basite indirgediğimizde davranış değişikliklerini dahi mümkün kılmaktadır. Kişisel marka olma sürecinde kişi kendinde nasıl bir fark yaratması gerektiğini tespit etmelidir. Bu süreç içerisinde kişi davranışlarını düzeltirken, farkında olmadığı ihtiyaçlarını da ortaya çıkarır.
Kişisel marka; kişinin sahip olduğu değerler ile takipçi kitlesiyle arasında iletişimden, imajı ve verdiği mesaja kadar, işine ve ilişkilerine kattığı değerlere bağlı bir kimlik tanımlamasıdır. Kişisel marka, kişinin kendini ifade etmesidir.

Kişisel markayı oluşturmak, tıpkı bir ürünün ya da kurumun pazar koşullarını analiz etmek gibi, eylem planı, pazarlama planı yapmaktır. Yeni bir değer oluşturmaktır.
Kişinin de kişisel bir marka olma süreci böyle bir süreçtir.
Bu süreçte; kişisel değerler, yönetim becerileri, iletişim, hedefler, kişilik, imaj, farkındalık, vb. birçok unsur önemlidir.

Sosyal Medya ile hayatımızda birçok şey değişti. İletişim kanallarımız ve etkileşimlerimiz, hobilerimiz ve yeni yeni farkettiğimiz ilgi alanlarımız. Artık paylaşımlarımızla yaratıcılığımız birleşti ve yenilikçi olmak için yoğun bir düşüncenin içine girmek zorunda kalıyoruz.

Sosyal medya ile kendi değerlerinizi oluşturmanız ve hedeflerinize, kitlelerinize ulaşmanız, ürünlerinize insanların ulaşmasını sağlamanız gerekmektedir.

Facebook Sayfası Size Ne Katar?
  • -          Kişisel Markanızı Yaratmak İçin Büyük Bir İmkandır.
  • -          Kitleniz olur ve insanlara iyi bir imaj çizerek liderlik edebilirsiniz.
  • -          Ürünlerinizi (Yazılarınız) tanıtmak ve doğru kitleye ulaşmak için kullanabilirsiniz.
  • -          Paylaşımlarınızla kendinizi dünyaya tanıtabilirsiniz.
  • -          Yaratıcılığınızla dikkat çekerek keşfetmemiş olduğunuz yönlerinizi keşfedebilirsiniz.
  • -          Kariyerinizde iyi bir yere gelebilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Teşekkür Ederiz.