22 Ocak 2012 Pazar

İyi Bir Topluluk Yöneticisi Nasıl Olmalı?

Nasıl olmalı?

Günümüzde yeni bir isim öne çıkıyor, adı Topluluk Yöneticisi. Daha önce başka bir yazımızda küçükte olsa değindiğimiz bu insanlar birer iletişimciydiler peki dünya bu insanları nasıl kabul ediyor?

Hiç merak ettiniz mi?
Topluluk yöneticileri kafaları her an birşeyle dolu insanlardır. Onlar düşünmek ve üretmekle mükellefken ilgili kitlenin de hem temsilcisi hem de kurumsal yüzüdürler. Bu nedenle iyi birer iletişimci olmanın yanı sıra sabırlı ve yoğun bir tempoya alışık olmalıdırlar.

Günümüzde internetin artık vazgeçilmez bir teknoloji olduğu aşikardır. İnsanlar sosyal ağlarda, forumlarda vb. portallarda yer alarak brçok bilgi paylaşımına ortak olmakla beraber bilgilerini de bu platformlardaki insanlara yaymaktalar.

Peki bu platformlarda yer olan yöneticilerin arasından çıkan Topluluk Yöneticileri nasıl olmalıdır?

Bir Topluluk Yöneticisi bağlı olduğu kurumun yüzü olmakla birlikte, müşteri kitlesinin cevap mercisi ve elçisidir.
Her platform belli kurallar çerçevesinde disipline edilir ve insanlar kurumların statülerinde yapmaları gerekene ya da yapabilecekleri alternatif çözümlere yönlendirilirler. Topluluk yöneticileri bu bağlamda birer yol gösterici olmakla birlikte müşterinin çözüm ortağıdır.

Peki kuralların var olduğu ve insan sayısının fazla olduğu bu platformları yöneten ve inşasında kat çıkan kişiler yani Topluluk Yöneticileri nasıl olmalıdır?

- İyi bir idari amir olmak, ağır kurallarla acı verilerek sağlanan kısıtlı özgürlükle ortaya çıkmaz.
- İletişim yönünüz %100 kusurlu olan müşterinize rağmen asla kırıcı ve sert olmamalı.
- Taviz vermek yerine bağlı olduğunuz kurumun çözüm yollarıyla karşı tarafa yaklaşılmalı.
- Müşteri gülen kelimelerle karşılanmalı ve %90 çözüm üretilerek uğurlanmalıdır.
- İletişimde resmi dil yerine samimi cümlelerle ve kendiniz olarak yazmalısınız, anlaşılır olmalısınız. Kurumsal bir kişiliğin yazması havayı boğacak ve ortamı asla anlaşılır kılmayacaktır.
- Karşısındaki insanları kurallar halatıyla bağlamamalı ama kuralların varlığını her an hissettirmeli.
- Diktatör bir yönetici olmak asla birşey kazandırmayacaktır. Bu nedenle kişilere görüşlerinizi ya da aktardıklarınızı kabul ettirmek için onların düşüncelerine sizlerin yön vermesi gerekir.
- İkna edemiyorsanız çözümden çok sorunla karşılaşırsınız.
- Sürekli "haklısınız" kelimesi cümlelerde yer almamalı. Bunun için HAKLI olmalı ama bunu karşı tarafın vurgulamasını sağlamalı.
- Hakimi olduğunuz kitleyi iyi tanımalı onların ne istediğini bilmelisiniz.

Buraya kadar müşteri ve topluluk yöneticisi arasındaki iletişimi belli başlı maddelerle gördük. Tabii ki bu kadar mı? -HAYIR!
Daha nice maddeler eklenebilir ve niceleri düzenlenebilir.

Peki bağlı olduğu kurum adına nasıl bir çalışan olmalı?

- Hayal gücü asla yitmemeli.
- Sorumlu olduğu ağlar sürekli güncel olmalı. Bu platformlarda birçok yeniliği yakın takip etmeli ve uygulamalı.
- Kafasında her zaman B ve C planı olmalı.
- Kriz yönetimi yapabilmeli.
- Raporlama ve analiz yapmak yetenekleri arasında olmalı, istatistiksel verilerle konuşabilmeli.
- Her an dikkat çekmeli.
- Günceli takip etmek yerine, takip edilecek günceli yaratmalı.
- Farklı olmalı, farklı düşünmeli ve farklı olduğunu hissettirmeli.
- Temsil ettiği kurumu ya da kuruluşu iyi tanımalı ve tanıtmalıdır.

Daha nicelerinin eklenebileceği bir "İyi Bir Topluluk Yöneticisi Nasıl Olmalı?" başlığımıza şimdilik son vermek daha doğru olur. Gün geçtikçe değişen bu iş yükünün temsilcileri, Türkiye'de tam olarak karakterlerine kavuşamamışlığın acısını çekmekteler. En kısa zamanda hak ettikleri surete bürünmeleri dileğiyle Hoşçakalın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Teşekkür Ederiz.